مدیریت برای خانه ابدیت ازهم اکنون لازم است!!
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

كاخ نشين باشي يا كوخ نشين، بدان خانه ي ابديت قبر است!



رفقاي زيادي داشت، خيلي با انها گرم بود، دو ، سه روز يك بار انها را در خانه اش مهمان ميكرد، پسرش مريض شد، هر چه در بساطش بود را خرج درمان پسرش كرد، درمان 6 ماه طول كشيد، به لطف خدا بالاخره پسرش بهبود يافت، در طول اين مدت از اينهمه دوست هيچ كدام حتي زنگي هم نزدند تا لااقل تلفني، احوالي از او بپرسند،، يك روز بهش گفتم: باز هم با اينها رفاقتت را ادامه ميدهي؟ با قاطعيت و ناراحتي بسيار گفت: هرگز!!، حتي حاضر به ديدن قيافه يشان نيستم، اي كاش اينهمه وقت و پولم را صرف اينها نميكردم! ،

گفتم چرا؟ گفت : وقتي نيازمند كمك بودم مرا تنها گذاشتند....

آري، داستان ما و دنيا مصداق همين داستان است،وقتي مرگ گريبانمان را بگيرد، نه پول، نه ماشين، نه خانه، و نه حتي زن و فرزند هم همراهيمان نخواهند كرد،پس اينهمه دلبستگي ها براي چيست؟

عزيزي ميگفت:

انسان عاقل دنبال چيزي ميرود كه پس از مرگش هم با او باشد!

روايت است انسان پس از مرگ سه دوست خواهد داشت،يكي زن و فرزند، دومي پول و ثروت و سومي اعمال و كردارش در دنيا، انسان وقتي بميرد به زن و فرزند رو ميكند و ميگويد كه من اينجا تنها هستم كمكم كنيد، انها خواهد گفت : حق تو بر گردن ما فقط برگزاري يك مراسم كفن و دفن و دادن احسان بود، به دوست بعديش رو ميكند كه ثروت و پول بود، به پول ميگويد من يك عمر براي جمع كردن تو تلاش كردم و تو را خيلي دوست داشتم، اينجا تنها هستم كمكم كن، پول جواب ميدهد: حق تو بر گردن من فقط يك كفن بود كه انرا هم داده ام، اين مرده ي نا اميد به اخرين دوستش رو ميكند، و اين اعمال هستند كه تا روز موعود با ادمي مأنوس و همراه خواهد بود. اي كاش در اين موقع عملي در استين داشته باشيم!



 

پيامبر در توصيه به علي عليه السلام فرمود: أحبِب مِن شِئت فَإنَّكَ مُفارِغَه ( در دنيا هر چيزي را ميخواهي دوست بدار ولي بدان روزي از ان جدا خواهي شد) پس اي علي دنيا در دستت باشد و خدا در قلبت،تا هر موقع دنيا خواست تو را از خدا جدا كرد بتواني رهايش كني!.



امام سجاد عليه السلام:

بهترين موعظه كنندگان ياد مرگ است!


همه ي مشكلات و گمراهي هايمان از غفلت است، با ياد خدا غفلت را از خود دور سازيم


 

وقتي خاك را بر روي جنازه ريختند و سنگ مزار را گذاشتند همگي خواهند رفت، اين لحظه چقدر دردناك و سخت است كه با حسرت نگاه كني رفتن دوستانت را و تنها گذاشتنت را! ، اين موقع ندايي ميرسد!، آنهايي كه در دنيا با خدا مأنوس بودند اين صدا را خواهند شناخت، صدا ميگويد بنده ي من!، تنهايت گذاشتند؟ رفتند؟ دوستانت و خانواده ات؟ نگران نباش اينجا من انيست خواهم بود!

خوش به حال كساني كه اينچنين ندايي را بشنوند!

     
 
 

 

گفتم : تو ش‍‍‍‍ـیرین منی. گفتی : تو فرهـادی مگر؟
گفتم : خرابت می شـوم. گفتی : تو آبـادی مگـر؟
گفتم : ندادی دل به من. گفتی : تو جان دادی مگر؟
گفتم : ز کـویت مـی روم. گفتی :تو آزادی مگـر؟
گفتم : فراموشم مکن. گفتی : تو در یادی مگر؟
 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها